Wonen

Moria bezit een monumentaal landhuis op een mooie locatie in Nijmegen. Hier breng je de eerste tijd van het programma door. Eén van de zaken die je in deze interne fase leert is hoe je zelfstandig een huishouden voert. Van boodschappen doen tot koken, van wassen tot schoonmaken.

Moriahuis

Het Moriahuis bezit 21 gemeubileerde kamers en een groot aantal gemeenschappelijke voorzieningen als toilet- & doucheruimten, meerdere keukens, wasruimte en gemeenschappelijke woonkamer. Er is zelfs een fitnessruimte in huis waar je in je vrije uurtjes kunt sporten. Het Moriahuis grenst aan het bos en biedt alle rust om je voor de volle 100% in te zetten voor de overige programma-onderdelen: werk en opleiding, financiën, relaties en vrije tijd.

Externe fase

Als je de diverse programma-onderdelen goed doorloopt, stroom je door naar de zogeheten ‘externe’ fase. Je verhuist dan naar een zelfstandige wooneenheid elders in de stad. Belangrijke voorwaarde is wel dat je je dagen zinvol besteedt met een opleiding, vrijwilligerswerk of betaalde baan.

Zelfstandige wooneenheid

Heb je de externe fase succesvol doolopen? Dan biedt Moria je de unieke mogelijkheid om na één jaar het huurcontract met de woningcorporatie over te schrijven op jouw naam.