Visie

Moria is de ‘plaats waar wordt gezien’: dat is de betekenis van de naam van de Bijbelse berg Moria. Wij willen jongvolwassen mannen die met justitie in aanraking zijn gekomen of dreigen te komen, zien zoals ze ten diepste zijn en willen worden. Door aandachtig bij hen aanwezig te zijn, maken we ruimte voor hun ontwikkeling en een  leven in vrijheid. Daarbij geloven we in de kracht van het individu en in de kracht van samen. In persoonlijke zorgzaamheid en een professionele houding. In een heldere structuur en in persoonlijk maatwerk. In hard werken en in warmte en bezinning.

Missie

Moria begeleidt jongvolwassen mannen die met justitie in aanraking zijn gekomen of dreigen te komen, om zich hun vrijheid eigen te maken en een nieuwe weg in hun leven in te slaan. Dat is vaak hard werken: ze moeten oud zeer opruimen – verslavingen, schulden, verstoorde relaties – en ze moeten leren vertrouwen op hun eigen kompas, hun eigen talenten en verlangens.

Moria biedt daarbij persoonlijke begeleiding, zowel intern als ambulant. Wij werken kleinschalig, in en vanuit een huiselijke, rustgevende omgeving. We hebben een helder programma en duidelijke grenzen, met aandacht voor zingeving, structuur, communicatie, sport en gezelligheid – en voor het eigen proces van elke deelnemer. We werken daarin samen met een netwerk van zorgprofessionals, ambtenaren, politiemensen en lokale ondernemers.