Aanpak en werkwijze

Persoonlijk en van mens-tot-mens. Zo wil Moria met jou omgaan. En dat zie je terug in onze aanpak en werkwijze.

Jij staat centraal

Moria is een kleinschalige instelling. En dat is een bewuste keuze. Want juist dat maakt dat we daadwerkelijk aandacht hebben voor jou. Dat we zien wat er ten diepste in jou schuilgaat en daar onze begeleiding maximaal op afstemmen.

Maatwerk

Bij Moria werken we niet met groepsprogramma’s. Bij ons volg je een individueel, op maat gesneden begeleidingstraject. Daarbij richten we ons op de doelen zoals jij die in nauwe samenspraak met je persoonlijk begeleider hebt vastgelegd in een individueel werkplan.

Totaalaanpak

Misschien schrijf je jouw criminele gedrag toe aan drugsgebruik. Of aan problemen op het werk. Maar onze ervaring is dat er nooit één enkele oorzaak is van crimineel gedrag. Vaak spelen meerdere zaken op elkaar in voordat je leven zodanig uit de rails gaat lopen. Onze benadering kenmerkt zich dan ook door een totaalaanpak. Wij kijken naar meerdere aspecten van jouw leven zoals wonen, werk en opleiding, financiën, relaties en vrije tijd.